Witamy na ścieżce rowerowej. Skoro tu jesteś, to wiesz, że jazda rowerem to samo zdrowie. Ścieżka jest położona na terenie starego nasypu kolejowego, co z pewnością dodaje jej uroku. Jeżeli chcesz rozwijać zdrowe nawyki to w czasie wycieczek rowerowych znajdź czas na ćwiczenia sportowe. Wejdź na poniższe filmy i z naszym wirtualnym instruktorem zadbaj o swoją kondycję. Pamiętaj, że jazda rowerem, oprócz walorów zdrowotnych, jest także proekologiczna, np. pozwala ograniczyć wytwarzanie spalin.
Filmy z wirtualnym instruktorem
Odcinek 1 – Opis ścieżki rowerowej
Odcinek 3 – Aspekt historyczny
Odcinek 2 – Trening interwałowy
Odcinek 4 – Działania proekologiczne
Filmy proekologiczne
Segregacja
Czyste powietrze
Flesz Drezdenka
"Budowa ścieżki rowerowej na dawnym nasypie kolejowym w Gminie Drezdenko - etap II"
Beneficjent:
GMINA DREZDENKO
wartość projektu
1 228 447,44 zł
dofinansowanie z UE 800 651,42 zł
Regionalny Program Operacyjny – Lubuskie 2020
Oś priorytetowa 3. Gospodarka niskoemisyjna
Działanie 3.3. Ograniczenie niskiej emisji w miastach
Poddziałanie 3.3.1 Ograniczenie niskiej emisji w miastach - projekty realizowane poza formułą ZIT
Projekt „Budowa ścieżki rowerowej na dawnym nasypie kolejowym w Gminie Drezdenko – etap II” obejmuje zakresem rzeczowym budowę ścieżki rowerowej w Gminie Drezdenko na terenie 3 obrębów: Trzebicz Nowy, Osów oraz Trzebicz. Celem głównym projektu jest poprawa mobilności w Gminie Drezdenko poprzez budowę ścieżki rowerowej spełniającej głównie funkcję korytarza transportowego prowadzącą do substytucji innych form transportu. Natomiast postawienie na niskoemisyjny środek transportu – rower, obok transportu zbiorowego, który pełnić będzie jednocześnie funkcję dojazdu do pracy oraz formę spędzania wolnego czasu przez mieszkańców gminy, będzie alternatywą dla osób korzystających z transportu samochodowego. Cele szczegółowe:
- zmniejszenie emisji zanieczyszczeń powietrza i negatywnego wpływu na środowisko,
- zmniejszenie hałasu komunikacyjnego, poprawa klimatu akustycznego Gminy,
- zwiększenie długości ścieżek rowerowych,
- wzrost poziomu bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego,
- spadek ilości transportu samochodowego na rzecz transportu rowerowego i zwiększenie ilości osób korzystaj. z trans. rower.
- poprawa integracji indywidualnego transportu ekologicznego z siecią komunikacji publicznej,
- poprawa stanu zdrowia mieszkań. oraz wzrost atrakcyjności Gminy jako miejsca zamieszkania.
Grupy docelowe: mieszkańcy dojeżdżający do zakładów pracy, miejsc użyteczności publicznej, rowerzyści rekreacyjni niezaawansowani, rowerzyści z dziećmi, potencjalnych użytkowników, którym brakuje infrastruktury rowerowej. Wskaźniki projektu: 1.Długość´ wspartej infrastruktury rowerowej [km]: 2,90 km 2.Szacowany roczny spadek emisji gazów cieplarnianych (CI 34):11,89 tony równoważnika CO2/rok 3.Liczba projektów, w których sfinansowano koszty racjonalnych usprawnień dla osób z niepełnosprawnościami -1 szt.